Weten tegen wie je praat

Je hebt ons misschien al eens weten te vinden via de social media, zoals Twitter of Facebook. En misschien heb je ook ons WhatsApp nummer al opgeslagen. Via deze kanalen beantwoorden we al je vragen over het openbaar vervoer en ook melden we regelmatig OV-nieuws. Op deze manier zijn we snel en gemakkelijk te bereiken voor reizigers. Zit je in de trein met een vraag? Hup, je mobiel even pakken en even twitteren of appen. Wij zitten er klaar voor! Dagelijks krijgen we heel verschillende vragen te beantwoorden. Ja, ook klachten, dat hoort erbij. Maar gelukkig ook veel leuke, grappige en spontane reacties. Dat houdt het werk als webcare wel zo leuk natuurlijk.

PF4A7418

Onze webcare wordt al een paar jaar, tijdens kantooruren, uitgevoerd op de afdeling Communicatie. Met name 3 collega’s van ons team zijn enthousiast in de weer met alle klantenreacties. Maar natuurlijk kan je ook ’s avonds en in het weekend je vragen kwijt. Wel zo handig als je om 23.00 uur nog iets moet weten. Tot voor kort kon je buiten kantoor uren alleen via Twitter je vragen aan 9292 stellen. Vanaf half januari kan dat ook via Facebook en WhatsApp. Daarmee groeit natuurlijk ook het aantal reacties en daarom zijn we op zoek gegaan naar een partij die buiten kantooruren de webcare voor ons kon uitvoeren.

Vanaf half januari werken we samen met Scooperz, een bureau dat gespecialiseerd is in social media. Zij nemen na kantooruren de webcare van ons over. We zijn heel blij met de samenwerking. Natuurlijk was het even inwerken, want ja, je weet niet 1,2,3 antwoord op alle vragen. Onze collega Marco is daarom druk in de weer geweest om het Scooperzteam goed te informeren. Inhoudelijk, bijvoorbeeld over hoe onze website en apps werken, maar ook over de manier waarop we reageren. Dat mag bijvoorbeeld best met een kwinkslag bij gelegenheid. Scooperz heeft de slag al aardig te pakken en ruggenspraak is niet zo heel vaak meer nodig. Want ja, we laten ze niet zomaar zwemmen, er is altijd een 9292-er bereikbaar als ze er even niet uit komen.

Een paar weken geleden zijn we op bezoek geweest bij Scooperz om onze samenwerking te vieren. Een leuke gelegenheid om kennis te maken met elkaar en ja daar horen natuurlijk ook foto’s bij! Het 9292-team en het Scooperz-team samen op de gevoelige plaat. Nou dat was een gezellige boel. We hebben een paar foto’s bijgeplakt zodat je een idee krijgt. En vooral dan een idee van de mensen die je vragen met veel plezier zitten te beantwoorden. Binnenkort zullen we de foto’s ook op de social media kanalen gaan gebruiken. Dan weet je maar tegen wie je ‘praat’ 😉

Advertenties

Over 9292

9292 is al meer dan 20 jaar dé expert op gebied van reisinformatie binnen het openbaar vervoer in Nederland. Met de website www.9292.nl, de mobiele website m.9292.nl, de mobiele apps voor iPhone, Android en Windows Phone en het telefoonnummer 0900-9292 geeft 9292 dagelijks zo’n 1,8 miljoen reisadviezen. 9292 heeft als missie om iedereen binnen het openbaar vervoer te ontzorgen. Iedereen is in de eerste plaats de reiziger door het bieden van goede (persoonlijke) reisinformatie, maar ook de vervoerders en overheden. Sinds 2012 stelt 9292 haar OV data beschikbaar aan derden. Op deze manier stimuleert en faciliteert 9292 innovaties binnen reisinformatie. Dit leidt tot mooie samenwerkingen met bijvoorbeeld Google Maps. Daarnaast biedt 9292 haar zakelijke contacten een scala aan producten en services en neemt 9292 deel aan verschillende mobiliteitsprojecten.
Dit bericht werd geplaatst in Over 9292. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s