9292 en de Radiofabriek

Je eigen radioprogramma maken, hoe vet is dat! Gisteren mochten we dat zelf ervaren bij de Radiofabriek, bekend van internetradiostations Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio. In de workshop ‘Pressure Quooker’ bouwden we in een paar uur tijd een compleet radioprogramma van een uur, dat ook direct live moest. Spannend en ontzettend leuk!Stefan_Radio1Samen met onze algemeen directeur, Stefan Hulman, gingen we met Maaike, Sheila en Atty, 3 collega’s van de afdeling communicatie, de uitdaging aan. Innovatie en de toekomst van reisinformatie waren de steekwoorden waar we mee aan de slag gingen. Nou, een snelkookpan was het zeker want in een krap half uurtje moesten we de onderwerpen bedenken, bepalen wat we daarmee wilden in items van 5 minuten en wie we wilden en konden benaderen om live in de uitzending hun zegje te doen. Tadaaa… Maar het viel niets tegen gelukkig.

We waren er vrij snel uit waar we het over wilden hebben en hoe we dat hadden gedacht. Maar daarmee ben je er nog lang niet! Mensen bellen (niet bereikbaar, niet beschikbaar, voicemail.. tjsa Nederland werkt gewoon), de straat op voor interviews met reizigers en redactioneel onderzoek doen. Gelukkig was er koffie genoeg.

Stefan_Radio_3

Om tien voor vier werd er nog druk geknipt in de opnames, geschreven aan teksten en gewerkt aan de doorloop van het programma. O ja, er moest ook nog muziek in! Een spekkie naar het bekkie van Stefan die al snel driekwart van de nummers had bepaald.

En toen was het vier uur, showtime!!! Best een beetje zenuwachtig en (uitgezonderd ervaringsdeskundige Stefan) nauwelijks voorbereid op wat komen ging namen we plaats achter de microfoons. Het resultaat? Een superleuke uitzending en vier tevreden radiomakers in spe. Nieuwsgierig geworden? Luister dan mee via Soundcloud!

Over 9292

9292 is al meer dan 20 jaar dé expert op gebied van reisinformatie binnen het openbaar vervoer in Nederland. Met de website www.9292.nl, de mobiele website m.9292.nl, de mobiele apps voor iPhone, Android en Windows Phone en het telefoonnummer 0900-9292 geeft 9292 dagelijks zo’n 1,8 miljoen reisadviezen. 9292 heeft als missie om iedereen binnen het openbaar vervoer te ontzorgen. Iedereen is in de eerste plaats de reiziger door het bieden van goede (persoonlijke) reisinformatie, maar ook de vervoerders en overheden. Sinds 2012 stelt 9292 haar OV data beschikbaar aan derden. Op deze manier stimuleert en faciliteert 9292 innovaties binnen reisinformatie. Dit leidt tot mooie samenwerkingen met bijvoorbeeld Google Maps. Daarnaast biedt 9292 haar zakelijke contacten een scala aan producten en services en neemt 9292 deel aan verschillende mobiliteitsprojecten.
Dit bericht werd geplaatst in Innovatie, Openbaar Vervoer, OV belevenissen, Over 9292, Reizigers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s