We zijn over!

Iedere twee jaar laten we onderzoek uitvoeren naar wat onze gebruikers van onze diensten vinden. Hoe bekend zijn we? En hoe doen we het eigenlijk in vergelijking met andere aanbieders. Heel belangrijk natuurlijk! Want hoewel we dagelijks reacties ontvangen over onze diensten (van fraaie complimenten tot regelrechte klachten) gaan die vaak over heel specifieke onderdelen en wensen. Een overall rapport helpt je weer even ‘helicopteren’.

opname zonder titel-7661b

Zo’n onderzoek wordt gehouden onder een representatieve groep Nederlanders vanaf 14 jaar. Niet alleen onder gebruikers dus! Zo kunnen we ook goed zien hoe het met onze naamsbekendheid gesteld is. Tenslotte kan het best zijn dat je nog nooit van de diensten van 9292 gebruik gemaakt hebt, maar onze naam wel kent. Dat is mooi, want heb je ons een keer nodig, dan zitten we vast in je mentale adressenboek. Van de respondenten die onze diensten wel gebruiken horen we hoe tevreden ze zijn en waarom ze 9292 gebruiken. En, wat we zouden moeten doen om die tevredenheid verder op te schroeven. Kortom, uiterst nuttige informatie.
Het is altijd weer spannend als de mannen van het onderzoeksbureau binnen wandelen met hun rapport. En we zijn blij met de uitgebreide toelichting die op de cijfers gegeven wordt, want alleen een cijfer is ook zo wat. Een paar weken geleden was het weer zover. Het tweejaarlijkse onderzoek had plaatsgevonden in juni en de resultaten werden aan het Management Team getoond. Gelukkig was er goed nieuws. 9292 kreeg een keurig rapport!
Zo is de spontane naamsbekendheid (noem uit je hoofd een reisinformatiedienst) 58%. En groei van 26% ten opzichte van vier jaar geleden. Heel mooi! De geholpen bekendheid (nu worden voorbeelden genoemd van reisinformatiediensten) is 67%. Het overall rapportcijfer is een 7,7 en we krijgen met name punten voor compleetheid, betrouwbare informatie en actuele informatie. Wauw, dank jullie wel gebruikers. Dat zijn mooie dingen om te horen. Want we werken er met zijn allen dag in dag uit keihard aan, en als je dan ziet dat het gewaardeerd wordt, dan doet dat je wel wat.
Het onderzoek biedt nog heel veel meer informatie. Dat we ook toegankelijk en overzichtelijk zijn en dat onze persoonlijke benadering steeds meer herkend wordt. En dat we ons de komende tijd moeten gaan verdiepen in internationale informatie en combinaties met betaalzaken als uitcheck gemist.
Kijk, zo’n onderzoek is natuurlijk leuk, zeker bij mooie cijfers, maar het blijft een momentopname. We vinden het met name belangrijk om te zien waar onze aandachtspunten moeten komen te liggen. Vasthouden wat we al goed doen en werken aan wat beter kan. En werken aan zaken waarvan de klanten, jullie dus, verwachten dat we ermee aan de slag gaan. Kortom, we zijn ruimschoots ‘over’ en de leerdoelen voor het volgende jaar liggen alweer klaar.
Advertenties

Over 9292

9292 is al meer dan 20 jaar dé expert op gebied van reisinformatie binnen het openbaar vervoer in Nederland. Met de website www.9292.nl, de mobiele website m.9292.nl, de mobiele apps voor iPhone, Android en Windows Phone en het telefoonnummer 0900-9292 geeft 9292 dagelijks zo’n 1,8 miljoen reisadviezen. 9292 heeft als missie om iedereen binnen het openbaar vervoer te ontzorgen. Iedereen is in de eerste plaats de reiziger door het bieden van goede (persoonlijke) reisinformatie, maar ook de vervoerders en overheden. Sinds 2012 stelt 9292 haar OV data beschikbaar aan derden. Op deze manier stimuleert en faciliteert 9292 innovaties binnen reisinformatie. Dit leidt tot mooie samenwerkingen met bijvoorbeeld Google Maps. Daarnaast biedt 9292 haar zakelijke contacten een scala aan producten en services en neemt 9292 deel aan verschillende mobiliteitsprojecten.
Dit bericht werd geplaatst in Over 9292. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s