MediaMyne en 9292 bevorderen de interne communicatie

MediaMyne werkt samen met 9292. De 9292 Vertrekwijzer is beschikbaar binnen MediaMyne Narrowcasting. Zo kunnen organisaties hun medewerkers en bezoekers heel gericht informeren over reistijden.

MediaMyne is een digitaal platform voor interne communicatie waarmee organisaties hun medewerkers informeren, motiveren en inspireren. Hiervoor bieden we narrowcasting aan en een mobiele app. Bij narrowcasting gaat het om beeldschermen met informatie op maat voor medewerkers.

De missie van 9292 is om iedereen makkelijk en snel wegwijs te maken in het openbaar vervoer (ov). Hiervoor geeft 9292 reizigers de informatie die ze nodig hebben om met het ov te reizen. Daarnaast wil 9292 ook ov-bedrijven, overheden en het bedrijfsleven ondersteunen bij hun taken binnen het ov.

Gestroomlijnde interne communicatiezakelijk-kort-nieuws-vertrekwijzer
Wij stroomlijnen de interne communicatie. Hierdoor kunnen organisaties hun boodschap eenduidig, op het juiste moment en gericht naar de medewerkers sturen. MediaMyne ondersteunt de interne communicatie op de werkvloer met strategisch geplaatste narrowcastingschermen. Medewerkers die extern zijn, kunnen onze MediaMyne Mobile app gebruiken.

Onze klanten kunnen via een gebruiksvriendelijk content management system (CMS) geheel op maat berichten publiceren. Hierdoor ontvangen de juiste mensen actuele, aantrekkelijke en betrouwbare informatie (real time, multimediaal en vanuit serieuze bronnen). De mededelingen van de eigen organisatie staan natuurlijk voorop.
MediaMyne zorgt dat organisaties simpel informatie uit interne bronnen kunnen gebruiken voor het gemakkelijk, geautomatiseerd en volledig informeren van medewerkers. Dan gaat het bijvoorbeeld om procesapplicaties en rapportagesystemen.

Aantrekkelijke content
Relevante content is essentieel bij interne communicatie. De inhoud moet de doelgroep boeien, binden, informeren en motiveren. MediaMyne vindt het daarbij belangrijk dat de informatie aantrekkelijk is en zowel fun als comfort biedt.

De funfactor bij narrowcasting verhoogt de aandacht voor de totale communicatie. De factor comfort vergroot de acceptatie en waardering door de doelgroep. We zorgen daarom dat onze klanten externe bronnen zoals (financieel) nieuws, weer en verkeer automatisch kunnen koppelen aan MediaMyne. Zo bevorderen we de interesse en motivatie van de medewerkers om de narrowcastingschermen te raadplegen voor alle belangrijke informatie uit de organisatie.

Bij de samenwerking met 9292 kijkt MediaMyne nog meer hoe gebruikers voordeel kunnen halen uit de informatie (‘What’s in it for me?’). 9292 past daar goed bij. Organisaties kunnen zelf aangeven van welke halte(n) of treinstation(s) ze vertrekinformatie willen laten zien. Dat kunnen ze gemakkelijk doen voor halten en stations in de directe omgeving. Hierbij krijgen medewerkers en bezoekers de actuele vertrektijden. Dat gebeurt zelfs zo precies dat je op het scherm ziet hoe lang het lopen is vanaf dat specifieke punt.

Koppeling met 9292
Voorheen moesten klanten van MediaMyne zelf een overeenkomst met 9292 sluiten. Vervolgens werd 9292 aan MediaMyne gekoppeld. Toen GKB Groep gebruik wilde gaan maken van de 9292 Vertrekwijzer vanwege BREEAM-certificering, besloot MediaMyne de 9292 Vertrekwijzer standaard op te nemen in het aanbod.

Voor onze klanten biedt de standaardkoppeling met 9292 een aantal duidelijke voordelen:
Ze bieden zo meer ‘what’s in it for me’-informatie aan.

  • Het past bij maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en duurzaam werken. Door het stimuleren van het ov neemt het aantal autokilometers af. Zo heeft de organisatie een kleinere CO2-‘footprint’ en verkleint ze de files en dus de reistijd. Een dergelijke aanpak is goed voor samenleving en milieu en bevordert het imago van de organisatie.
  • De 9292 Vertrekwijzer op de beeldschermen draagt bij aan het behalen van de BREEAM-certificering. De BREEAM-certificering stimuleert organisaties om optimaal aandacht te geven aan het ov en het gebruik te bevorderen (woon-werkverkeer en bezoekersverkeer). Beeldschermcommunicatie met daarop de actuele en relevante informatie over het nabije ov past daar volgens BREEAM-NL in. ‘Vervoersinformatiepunten’ tellen dan ook mee bij de certificering.

Vruchtbare samenwerking
Door onze samenwerking met 9292 kan MediaMyne organisaties een diverser aanbod aan standaardkoppelingen en dus informatie bieden. Dit ontzorgt onze klanten. Daarnaast verhoogt de koppeling met 9292 het comfort voor de medewerkers. Dat vergroot het succes van de interne communicatie.
MediaMyne is dan ook trots om een officiële partner te zijn van 9292!

Over 9292

9292 is al meer dan 20 jaar dé expert op gebied van reisinformatie binnen het openbaar vervoer in Nederland. Met de website www.9292.nl, de mobiele website m.9292.nl, de mobiele apps voor iPhone, Android en Windows Phone en het telefoonnummer 0900-9292 geeft 9292 dagelijks zo’n 1,8 miljoen reisadviezen. 9292 heeft als missie om iedereen binnen het openbaar vervoer te ontzorgen. Iedereen is in de eerste plaats de reiziger door het bieden van goede (persoonlijke) reisinformatie, maar ook de vervoerders en overheden. Sinds 2012 stelt 9292 haar OV data beschikbaar aan derden. Op deze manier stimuleert en faciliteert 9292 innovaties binnen reisinformatie. Dit leidt tot mooie samenwerkingen met bijvoorbeeld Google Maps. Daarnaast biedt 9292 haar zakelijke contacten een scala aan producten en services en neemt 9292 deel aan verschillende mobiliteitsprojecten.
Dit bericht werd geplaatst in Over 9292. Bookmark de permalink .

2 reacties op MediaMyne en 9292 bevorderen de interne communicatie

  1. Henk van der Molen zegt:

    Ik kan toch gewoon naar mijn telefoon gaan, waarom zou ik zo’n scherm nodig hebben… er bestaan tegenwoordig Apps he…

    Like

  2. Mirjam zegt:

    Ideaal en maak er al jaren gebruik van. Weet eigenlijk niet eens meer of er nog wel gele informatieborden op de treinstations staan (maakte ik vroeger veelvoudig gebruik van). Zouden ook nog een samenwerking met partijen als http://www.goedkoop-treinkaartje.nl of http://www.treinkaartjes-actie.nl moeten aangaan om goedkope reizen te stimuleren. Zijn best vaak dagkaart/dagretour , abonnementen en internationale treinreizen in de aanbieding.

    Ga zo door!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s